24 Mart 2007 Cumartesi

Un kurabiyesi



Bu kurabiye benim bir zamanlar bildiğim yegane pasta ve türevleri tarifiydi. O zamanlar "ben bir tek un kurabiyesi bilirim onu da iyi bilirim" diye dolaşırdım ortalıkta (ikinci en iyi yaptığım da makarna idi, tabi bunlar benim lise dönemlerim). Annem biz küçükken de çok yaparmış bu kurabiyeyi. Tarif hem çok basit ama bir okadar da tuttumak zordu, ah şu aldığı kadar un meselesi yokmuydu, tam şöyle ağızda dağılan kurabiye yapması zor oluyordu ama iyi alışmıştı elim ki güzel yapardım. Ama internet icat oldu mertlik bozuldu hesabı ben evde yaptığım tarifi bir daha dene(ye)mediğim için, yani yeni neler yapsam acaba deyip duruduğum sırada blogların birinde un kurabiyesine nişasta konduğunu gördüm. Daha önce yaptığım nişastalı kurabiyeden biliyordum ki nişasta kurabiyeye güzel bir ağızda dağılmışlık katıyor. Denesem diye aklıma not etmişken annemin "son günlerde yaptığım un kurabiyelerini bir türlü tutturamıyorum Naile" demesi ile ben de fikrimi tazelemiş oldum. Anneme denemek istediğim bir tarif olduğunu söyledim ama yine onun da üzerinden 2 ayrı yerde daha bu tarifi görmem gerekiyormuş ki ancak o zaman girdim mutfağa. Biri Hatice, diğeri ise Oktay usta. Sonuç tabiki çok güzel oldu. Hemen o gün anneme telefon açtım, "kurabiye yaptım anne çaya gelin" diye. Annemlerde yorgun oldukları halde saolsunlar beni kırmadılar. Gelip çayla birlikte kurabiyemi yediler, giderken bir saklama kabına biraz kurabiye ile birlikte (ee hep onlar mı bize yaptıklarından verecekler, biraz da biz verelim) tarifi de yazıp verdim. Şimdi de size vereyim artık değil mi lafı sözü bırakıp :) Un kurabiyesi Malzemeler: (1 tepsi)
  • 1 paket margarin (250 gr.)
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ (türk kahvesi fincanı)
  • 3 tepeleme yemek kaşığı pudra şekeri
  • 4 kaşık buğday nişastası
  • 3 bardak un (tarifte aldığı kadar, 4-5 bardak yazıyordu ama 3 bardak yetti bana, yumuşak bir hamur olması gerekiyor ağızda dağılması için)
  • Üzeri için pudra şekeri
Hazırlanması:
  • Margarini buzdolabından çıkarıp oda sıcaklığına gelmesini bekleyin. Hamuru hazırlayacağınız kaba margarini, sıvı yağı, pudra şekerini katıp elinizle iyice yoğurun. Üzerine ununu ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin (unu azar azar katmanızı tavsiye ederim)
  • Hamurdan parçalar koparıp uzun ince şeritler yapıp bir çatalın tersi ile boyuna çizerek şekil verin. Bıçakla verevlemesine keserek azıcık yağla yağlanmış fırın tepsisine dizin. (dilerseniz benim gibi yuvarlaya bilirsiniz, kabartma tozu olmadığından üzerine çok bastırmamanızda fayda var)
  • 150-160C ısıtılmış fırında beyaz kalacak şekilde pişirin (arada alt kısmına bakıp pembeleşmişse piştiğini anlayabilirsiniz)
  • Fırından çıkan kurabiyeleri sıcakken pudra şekerine bulayın veya bir çay süzgecine pudra şekerinden koyarak kurabiyelerin üzerine gezdirin.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...