14 Nisan 2006 Cuma

Ekşili Ufak Köfte


Malzemeler:


Köftesi için:

  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 2,5 yemek kaşığı irmik
  • tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 2 tatlı kaşığı pul biber*
  • Köfteyi haşlamak için 3-4 bardak su

*: Pul biber ve karabiber miktarlarını arzunuza göre değiştirebilirsiniz.


Ayrıca:

  • 250 gr. Kuşbaşı kırmızı et veya tavuk eti
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 orta boy soğan
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • ½ çay kaşığı limon tuzu*
  • tuz
  • 1.5 litre su
  • Yağ
  • Kuru nane

*: Limon tuzu az gelebilir, arzuya göre artırılabilir veya limon suyu, sumak ekşisi kullanılabilir.

Yapılışı:

    1. İnce bulguru bir tepsiye alıp üzerine su döküp üzerine başka bir tepsi örtün ve bir süre bekletin.(kısır gibi yani, ben ilk kez denediğim için sıcak su kullandım ama annem soğuk su da olur dedi)
    2. İnce bulgurun içine, irmiği, tuzu,karabiberi ve pul biberi koyum çiğköfte gibi yoğurun. Yanınıza bir kapta su bulundurun ki arada elinizi batırmanız gerekir.
    3. Bulguru iyice yoğurun ki daha sonra suyun içine girdiğinde dağılmasın, yumuşaması ve iyice özdeşleşmesi gerekiyor.
    4. Yoğurma işlemi bittikten sonra elinize ceviz büyüklüğünde parçalar alıp bunu şerif haline getirip bilye büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içinizde yuvalayın. Yuvalarken arada parmağınızı kaptaki suya daldırıp avuç içinizi ıslatın (Ben sol elimin avuç içini sağ elimin de üç parmağını birleştirip parmakların orta kısmını kullanıyorum)
    5. Yuvaladığınız köfteleri metal bir süzeğe koyun.
    6. Düdüklü tencerede az yağ ile etinize kavurun, etin tuzunu atın, üzerine soğanı atıp kavurunca salçasını da koyup onu da biraz kavurun.
    7. 1.5 litre kadar su ilave edip düdüklünün ağzını kapatıp et pişene kadar pişirin (ben kemikli et kullandığım için 20 dk kaynattım, 30 dk da ağzını açmadan dinlendirdim, tavuk eti kullanacaksanız 10-15 dk yeterli olacaktır sanırım)
    8. Ayrı bir tencereye 3-4 bardak su koyup kaynatın ve metal delikli süzeği bu tencerenin üzerine oturtun ve üzerini bir tepsi ile kapatın.15 dk. kadar köfteler bu buharda haşlanacak.
    9. Etli suyu eğer soğuduysa kaynatın ve içine pişmiş nohutu, haşlanmış köfteleri atıp, ekşisini ekleyip 2 taşım kaynatın.
    10. Kızdırılmış yağa kuru nane atıp üzerine dökün.

1 yorum :

Adsız dedi ki...

merhaba
bu yemeği antepli bir arkadaşta yemiştim. burdaki tarifi denedim ama güzelce yoğurmama rağmen köfteler suyun içine girince dağıldı. onu aradım sordum. o irmiğin yanısıra un ve yumurta da koyuyormuş köfte harcına. bir dahaki sefer öyle deneyeceğim. uğraştırıcı bir yemek olduğu için köfteler dağılınca hüsrana uğradım diyebilirim. ellerinize sağlık...

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...