31 Ocak 2011 Pazartesi

Şam Tatlısı



Bu tatlı Gaziantep'de halen camlı el arabalarında satılır. Bu yöntem çok sağlıklı görünmüyor ama ben çocukluğumda eniştemin dükkan komşusundan tepsisi ile satın aldığı bu tatlıyı çok severdim. Şimdi işyerindeki aşçımız Kadir abi yapıyor arada. Benim işyerinde çıkan favori tatlarımdan. Bilmiyorum çocukluğumun tadı olduğu için mi yoksa tatlı ile aram iyi olduğu için mi ama arada yemeyince arar hale geldiğimden tarifi alıp evde denedim.




Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3/4 su bardağı sıvıyağ
  • 3/4 su bardağı süt
  • 1/2 çay bardağı pekmez
  • 1 çay bardağı un
  • 500 gr. irmik
  • 1 paket kabartma tozu
Şerbeti için:
  • 3 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • Çeyrek limon
Hazırlanması:
  • Yağ, yumurta ve şekeri mikserle çırpın
  • Üzerine süt ve pekmezi ekleyip çırpmaya devam edin
  • Un, irmik ve kabartma tozunu ekleyip karıştırdıktan sonra yağladığınız bir fırın tepsisine dökün (kıvamı kek kıvamında olacak. Eğer koyu olursa biraz sütle inceltebilirsiniz)
  • 180 derece ısıtılmış fırında pişirin(ben normal fırın tepsisinde pişirdim ama mini fırın tepsisi daha iyi olacaktır bu ölçüye)
  • Keki pişerken şerbet için şeker, su ve limonu bir tencere alıp ateşe koyun
  • Kaynamaya başladıktan yaklaşık 10 dk sonra altını kapatın.
  • 2 dk bekletip ilk sıcaklığını atan şerbeti fırında çıkıp ılımış kekin üzerine gezdirin.
  • Soğuduktan sonra dilimleyip süsleyerek servis edin.

23 yorum :

makcig dedi ki...

En sevdiğim tatlılardan biridir.Ellerine sağlık.Şehr-i Bursa'dan sevgiler....

Aycan dedi ki...

Hiç yemedim ama çok lezzetli görünüyor.

ellerinize sağlık.

anneminkizıyim dedi ki...

Hiiim cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Olsa simdi yok demiyecem, bir dilim aliyorum, sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

woooww nefis görünüyor.ellerine sağlık.harika olmuş.

Adsız dedi ki...

http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
yemek etkinliklerinin SEVGILIYE OZEL TARIFLER *10* " Etkinliğine
ben http://balpare.blogspot.com/ ev sahibeliği yapacağım
30 Ocak-20 subat tarihleri arasında düzenlenen Sevgiliye Ozel Tarifler
Sevdiceğinize hazırlayacağınız tatlı,pasta,börek,yemek,çorba,salata vb.. her tarif kabulümdür.öyle aman aman illa özenilecek,harikulade şeyler beklemiyorum.hazırlayabileceğiniz ölçüde ne yapabilirseniz yeter. Sevdiceğiniz ne sever onu düşünün.en çok sevdiği çorbayı pişirip üstüne nanesini,pul biberini,yağını şöyle kalp şeklinde koymanız bile hem bir gülümseme sebebi olur,hem de etkinlik için harika bir resim.amann bizimki sevmez öyle şeyler demeyin.erkekler,babalar sevgilerini pek göstermezler.ama böyle küçük bir jest bile yaşı kaç olursa olsun içten içe (hani göstermese,belli etmese bile ) çok hoşuna gidecektir. sütlaç yapın mesela bir de tarçından kalp kondurun tamamdır.( şimdi bütün tarifler sütlaç olurmuş sakın ha:))))ben de yayınlarmışım etkinlik sonunda dermişim ki sevgiliye özel tarifler etkinliğimizin rakipsiz tek tarifi sütlaç oldu:) altına da link verirmişim Ayşe usulü sütlaç için tıklayın,Fatma usulü sütlaç için tıklayın.. sevgi ile yapılmış tüm ,sevdiceğin sevdiği bütün lezzetler olabilir. yanına bir kalp,(e tabi salata yapmışsak kalbi nereye konduracağız diyosunuz dimi:)-o zaman da yanına mini bir kurdele gül bile olsa tamamdır.)
yani ne diyeyim ,nasıl kandırıvereyim sizi katılmanız için:)
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/
adresine başvurabilirler..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Naileciğim İzmirde de pek meşhurdur böyle satıcılarda satılır birde bizde halep tatlısı var buna benziyor ama içinde pekmez daha fazla ve ceviz var ellerine sağlık sevgiler..

emine dedi ki...

Eskileri hatirlatan bi tarif. Ben henuz hic yapmadim ama tarifini not ettim! Ellerine saglik

Unknown dedi ki...

AH AH BİTİYORUM BU TATLIYA BENDE YAPIYORUM AMA TARİFİMİZ DEĞİŞİK KESİNLİKLE DENEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM.
SEVGİLERİMLE...

Ferkay dedi ki...

Bizm buradada hala öyle satılıyor. İşte en güzeli kendi yaptığın ellerine sağlık canım.

Cafe Pepela dedi ki...

Şam tatlısı sevilmez mi?
Çatalı daldırasım geldi !
Ne güzel anlatmışsın.Çocukluğuma götürdü beni satırların.Aynen dediğin gibiydi.El arabası ile satılırdı / pek tatlı olurdu ama:)
Ellerine sağlık gülüm..

Ayşegül dedi ki...

Naile, benim çocukluğmda da öyle satılırdı.
Eşimin en sevdiği tatlıdır.
Bu tarifi ilk fıratta yapmalıyım.
Paylaşım için teşekkür ederim:)

Sihem Tachouli / Yaşam Stil dedi ki...

Oooo bu tatlı benim baba memleketinde de çok ünlüdürrr, ah nasıl da canım çektiii, hem tatlıyı hem de baba topraklarını, Suriye'yi... Ellerine sağlık, ellerin dert görmesin hatırlattın bizim oraların kokusunu...

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık bayılırım şam tatlısına içine pekmezle denemedim hiç çok güzel olmuş sevgiler...

Adsız dedi ki...

Naile, sam tatlisi adi altinda bir sürü tarif denedim ve o camli tezgahtakilere hic benzemedi. Bu tarifi hemen deneyecegim insallah bu kez ümitliyim.:)

Mevlit kandilin mübarek olsun canim.

Naile dedi ki...

Lavantin tadı maalesef onlara tam uymuyor ama hiç değilse özlem gidermene biraz yardımcı olur.

Şule benim fırın tepsim normal ocaklı fırınlarla birlikte verilen fırın tepsisi. Aslında ben tarifte süt miktarını yanlış almışım, kendim yaparken sütü fazla kaçtığı için hamuru toparlamaya fazladan un ekledim. Verdiğim ölçüler olması gereken ölçüler. Büyük fırın tepsisinde de pişirebilirsin bunu ama ince gelebilir biraz. Tepsi için ölçü veremiyorum çünkü tepsi yanımda değil :) İnşallah memnun kalırsın. Sonucu paylaşırsan sevinirim.

anneminkizıyim dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..
Selamlar...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Biz üzerine fıstık dizeriz ve biraz daha ince olur..Ellerinize sağlık

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

şam tatlıları için çok ağır olur diye düşünüyordum...geçen ay eşimin 1 günlük şam görevinden getirdiği kuru baklavaya benzer tatlılardan sonra fikrim değişti...sayfamdada yayınlamıştım...görmüşsünüzdür belki....yeniden canım çekti...ellerinize sağlık...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Merhaba,bende bu tarife göre deneyeceğim.Aynıo o arabalarda bende görürüm istanbulda ve gerçekten iştah açar istetir ama çekiniriz yemeye,hiç yemedim el arabasından.Hazır bir kere yemiştim çok ağırdı ama sizinkinin içeriği hem daha değişik hemde daha hafif ve güzel duruyor.ellerinize sağlık,deneyip yayınlayacağım.

Adsız dedi ki...

Izmir'den coook uzaklardan,
Arkadaslar habire cocuklugumda deyip duruyorsunuz da bu tatli artik Izmirimin sokaklarinda satilmiyor mu ben 15 yil sonra geldigimde sokaktan paket yaptirip sevdiklerimle yemek icin lastigini takilan gorunusunden agir paketimi alip gidemeyecek miyim :( Tatlimi isterimmmm.

Tarif icin cok tesekkurler kek kismi firinda surubu da kaynamakta, neticeyi yazarim yazmazsam bilin ki tarifin bir kabahati yok benim beceriksizligim :(

Adsız dedi ki...

Izmir'den coook uzaklardan,
Arkadaslar habire cocuklugumda deyip duruyorsunuz da bu tatli artik Izmirimin sokaklarinda satilmiyor mu ben 15 yil sonra geldigimde sokaktan paket yaptirip sevdiklerimle yemek icin lastigini takilan gorunusunden agir paketimi alip gidemeyecek miyim :( Tatlimi isterimmmm.

Tarif icin cok tesekkurler kek kismi firinda surubu da kaynamakta, neticeyi yazarim yazmazsam bilin ki tarifin bir kabahati yok benim beceriksizligim :(

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

İzmirde şambali, sizde şam tatlısı, enfes hepsi her yöre, ellerine sağlık canım, görüntü, tarif hepsi enfes, Allaha emanet ol.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Arabada satılanların lezzeti gerçekten başka oluyor. Adana Mersin Antep'te arabalı tatlıcılar hala görülebilir.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...