19 Ocak 2009 Pazartesi

Soğan Yahnisi



Blogumdaki yemekleri takip ediyorsanız eğer Gaziantep'in yemeklerde ekşiyi ne kadar çok sevdiğini ve kullandığını siz de farketmişsinizdir. Bu yemekte ekşili yemeklere çok güzel bir örnek.

Geçen hafta bahsedip övdüğüm yemek karşınızdaki. İsim ve fotoğraf sizi pek heyecanlandırmayabilir ama tatmanızı şiddetle tavsiye ederim. Ben de yemek önüme ilk geldiğinde yememeyi bile düşünmüştüm, aslında soğan kebabını çok severim ama soğanın sulu yemeği çokta cazip gelmemişti ama yerken bayıldım, kısa süre sonra da tekrarını istedim. Pişmiş soğanı seviyorsanız eğer ekşili olan bu yemeği siz de seveceksiniz.

Soğan Yahnisi
Malzemeler:
  • 1/2 kg. arpacık soğan
  • 200 gr. kuşbaşı et
  • 1 su bardağı pişmiş nohut
  • 1 yemek kaşığı salça
  • yağ,tuz, karabiber, nar ekşisi (yoksa sumak ekşisi veya limon tuzu da olur)
Hazırlanması:
  • Eti yağda yağda kavurun, salçasını ekleyip biraz da onunla kavurup üzerini su ile tamamlayıp pişirin.
  • Üzerine her iki ucunu kesip bütün kalacak şekilde soyduğunuz soğanları ve pişmiş nohutunu ekleyin.
  • Tuzunu, karabiberini ve ekşisini de tamamlayıp soğanlar yumuşayana kadar pişirin.
  • Pirinç pilavı ile servis edin.
Hem çok basit hem de çok lezzetli bir yemek, deneyecek olanlara afiyet olsun.

6 yorum :

Betül dedi ki...

Naile her kim yaptıysa ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

Hele güveç kaplarında fırında pişirmek ayrı bir lezzet katar bu yemeğe:)

Özlem dedi ki...

Lezzetli bir yemek olduğu belli, görüntüde bence nefis,
sevgilerimle,

Naile dedi ki...

Betülcüğüm babam yaptı, teşekkür ederim

Adsız yorum yazan arkadaşım teşekkür ederim

Evet özlem gerçekten çok lezzetli, teşekkürler..

Adsız dedi ki...

Merhaba Naile,

Tariflerini zevkle okuyorum.Ben siveydiz i cok merak ediyorum, sende tarifi varmi?
Sevgiler Tuba

canimsin dedi ki...

Bende antepliyim sizin gibi ve benim de bir yemekle ilgili blogum var .Babanızın ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Uzun zamandır yapmamışdım resmi görünce hemen yapmaya karar verdim.Blogumun adı ise banurana@blogcu.com sevgiyle...

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...