3 Mayıs 2007 Perşembe

Fındıklı-Çikolatalı Tartölet



Haftasonu bildiğiniz gibi misafirimiz vardı. Yemekten sonrası için tatlı yapmayı düşünürken eşimin misafirimize dışarda ikram ettiği baklavalar aklıma gelip evde yapacağım herhangi bir tatlının onun yanında anlamsız kalacağını düşünüp tatlıdan vazgeçtim. Ama çayın yanına birşeyler yapayım düşüncesi ile buzlukta bekleyen profetirollerin son partisini çıkardım (bu profiterolleri daha önce yapmış ve pişmiş hamurun kalanını buzluğa kaldırmıştım. Arada gerek olduğunda çıkarıp birkaç saat poşetinde bekletince yeni pişmiş gibi oluyor). Tabi profiterolleri çıkarmamda bir amaç daha vardı: labne peynirinden iç kreması hazırlamak. Uzun süredir labneli kremaları merak ediyordum. Ben bu profetirol için her üç kullanımda da farklı iç kremaları denedim(yumurta pastacı kreması+kremaşnti, yumurtasız pastacı kreması ve labneli krema) ve en çok memnun kaldığım yumurtasız pastacı kreması oldu.

Bu şekilde birkaç kuş vuracağım için(profetirolleri değerlendirme, labneli krema, misafire hafif bir çay yanı) yemek hazırlıklarından sonra kremayı hazırlamaya başladım. Labne ile 2 kaşık pudra şekerini çırptım ve üzerine 2-3 kaşık süzme yoğurt ekledim. Bu krema hayal ettiğim gibi çıkmadı (çok mu abartmıştım acaba?), belki içine yoğurt yerine hazır krema kullansam tat daha zengin ve güzel olabilirdi. Neyse, profetirolleri doldurduktan sonra kremamın yarısı arttı, ben de cam bir saklama kabına alıp buzdolabında sakladım. Dün hem blog için yeni birşeyler denemek hem kremayı değerlendirmek hem de apartman toplantısına giden eşimin olmayışını fırsat bilerek (bende aynı anda ne kadar çok kuş vuruyorum:) mutfağa girdim ve bu tartöletleri ve Rabia'nın vişneli kekini yaptım.

Bu tartöletler de Acemi Şef'ten alıntı (o bademli yapmış ben fındıklı yaptım). Ama benim kremam hazır olduğu için ufak birkaç değişiklik yapmış oldum. Ve kremam ancak yeteceği için yarım ölçü kullandım. Benim tartölet kalıbımın çapı geniş olmadığı için derin oldu ve bu yüzden 160 derecede pişirdim ama tahminimden uzun sürünce fırını geri 175 e getirdim. Sonuç olarak ben cheesecake e benzer diye bekliyordum ama daha çok iç kısmı brownie ye benzedi. Yaklaşık 40 dakika piştiği halde içi nemli kaldı. Ve sanırım içinde fındık olduğu için böyle oldu. İç dolguda labne,süzme yoğurt varken brownie ye benzemesi ilginç değil mi? Ha bir de keşke fındıkları toz haline getirdim ben, daha iri bıraksam daha hoş olabilirdi bence veya çikolata hastaları içine damla çikolatası koyabilir. Ben üzerine tekrar kremam olmadığı için krema yapmadım ama nutella sürüp yiyorum. Bir de fırından çıktıktan sonra dış bükey olan orta kısımlar soğuyunca iç bükey oldular. Bu kadar yazıdan sonra tarifte gelecek tabi, tarifsiz bitirir miyim? :) (Ben yarım ölçü yaptım ve 5 adet tartöletim oldu. Tavsiyem bu tür emin olamadığınız tariflerde hep yarım ölçü kullanın, yumurta 1 tane diye korkmayın, ben kaşık yardımı ile yarısını kullandım)

Fındıklı-çikolatalı tartöletler Hamuru için
  • 1 yumurta sarısı
  • 2 y.k. pudra şekeri
  • 3 y.k. su
  • 2 s.b. un
  • 125 gr. tereyağı
İç dolgu için
  • 1 paket labne peyniri (250 gr.)
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 125 gr. bitter çikolata
  • 1 adet yumurta
  • 1/2 bardak çekilmiş toz badem veya fındık
  • (ben bunlara ek olarak 2-3 kaşık süzme yoğurtta ekledim)
Hazırlanması:
  • Hamur için tüm malzemeri bir kapta yoğurun ve buzdolabında 15 dk dinlendirin
  • İç dolgu için için de çikolatayı benmari olarak eritip diğer tüm malzemeleri de katıp çırpın.
  • Hamurdan parçalar koparıp merdane ile yarım cm. kalınlığında açın, yağladığınız tartölet kalıbınızın içine oturtup başka bir tartölet kalıbının altı ile bastırıp kalıbın şeklini almasını sağlayın.
  • Hamurların içine iç harcını doldurun ve 180 derece ısıtılmış fırında hamur kızarana kadar pişirin (eğer sizinde tartölet kalıplarınızın çapı geniş değilse pişme sırasında fırının ayarını düşürüp içinin de daha iyi pişmesini sağlayabilirsiniz ama tabi en iyisi geniş çaplı kalıplar kullanmak)
Not: Bu geniş çaplı tartölet kalıbı dediğim ağzı geniş boyu kısa olanlardan, benimkilerin ağzı ona nispeten daha dar ve boyu daha uzun

1 yorum :

DATLIM dedi ki...

Çok harika görünüyor süpersiniz :)

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...