9 Temmuz 2007 Pazartesi

Domates Tavası



Taşınıyorum diye arayı biraz fazla uzattım. Bu sürede blogdan ayrı kalmak kötüydü ama taşınmadan önce ve sonrasında bloga koyabilecek cinsten şeylerle uğraşamadığımdan sadece blogumun görüntüsünde bir değişiklik yapabildim.


Bu taşınmada şunu anladım ki, taşınmak gerçekten çok zor. Gelen tüm destek yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Herkese tek tek cevap yazamadım ama yorumlarınızı okumak çok güzeldi. Neyse zor zamanları atlattık, ben de işime geri döndüm. Tatilden sonraki ilk günü tahmin edersiniz artık.. :)


Tarifini vereceğim yemeğin adı "Domates Tavası". Yazın domates bolluğunda yapılabilecek kolay ve hafif bir yemek. Bizim de taşınma sonrası yeni evimizde ilk yaptığımız yemeklerden biri oldu(daha doğrusu eşim yaptı ben de ona yamaklık yaptım). Bu yemek yanında bulgur pilavı, ayran ve turşu ile çok güzel oluyor.


Domates Tavası

Malzemeler:

  • 200 gr. kıyma
  • 1 kg domates
  • 6-7 adet sivri biber
  • 7-8 diş sarımsak
  • 2 adet soğan
  • 1 yemek kaşığı salça (olmayabilir)
  • tuz, karabiber, pulbiber, sıvıyağ
Hazırlanması
  • Kıymayı biraz yağ ile tencerede kavurmaya başlanır. Biraz kavrulduktan sonra yemeklik doğranmış soğanı atıp biraz da o kavrulur. Üzerine doğranmış biber atılıp o da birlikte kavrulmaya devam edilir. Daha sonra ikiye/dörde bölünmüş sarımsaklar ilave edilip o da kavrulur.
  • Arkasından salça ilave edilip o da kavrulduktan sonra üzerine küp küp doğranmış domatesler atılır. İsteğe göre pulbiber atılır.
  • Domatesler pişince karabiber ve tuzu ilave edilip altı kapatılır.
  • Bulgur pilavı, ayran ve turşu ile servis edilir.

2 yorum :

figen dedi ki...

iyiki varsınız bazı tarifleri sizden alıyorum bu gün domates tavasını deneyeceğim.Bir antepli olarak ,ne yazıkki yemek yemeyi sevmediğim için bir çok tarifi bilemiyorum komşularım antep yemeklerini soruyor bir çoğunu yapmasını bilemiyorum (izmir de yaşıyorum) hemşerilerimin tariflerinden yararlanıyorum teşekkürler.

Naile dedi ki...

teşekkür ederim figen hanım, afiyet olsun şimdiden.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...