17 Ağustos 2007 Cuma

Patates Salatası



Bu haftaya salatayla başladığım gibi salata ile bitireyim. Herkesin bildiği bir patates salatası vardır mutlaka. Ama ben geçen sene hayatımda yediğim en güzel patates salatasını eşimin teyzesinde yemiştim. Eh biraz zaman geçti üzerinden ama nihayet 1 sene sonra da olsa tarifi almayı nihayet başarabildim. Bana güzel olmasının sebebinin kullandığı ekşilerde olduğunu söyledi. Bir de yeşillik olarak sadece yeşilbiber, soğan ve maydanoz koymuş, kattığı turşu ile salataya güzel bir lezzet katmıştı. Geçen hafta akşam yemeğine hazırladığımız çorbanın yanına iyi gideceğini düşünerek bazı malzemeler eksik olduğu halde ilk denememi yaptım. Tadı bu halde de güzeldi ama bir dahakine diğer malzemeleri de tam ederek daha da güzel bir sonuç almayı ümit ediyorum.

Malzemeler:
  • 3 adet patates (yaklaşık 1/2 kg.)
  • 1 adet kuru soğan (aslında taze soğan kullanılması gerekiyor, ben olmadığından kuru kullandım)
  • 1 avuç kadar maydanoz
  • 2-3 yeşil biber
  • salatalık turşusu (salatalık turşum da kalmadığından ben biber turşusu koydum, salatalık kesinlikle daha güzel oluyor)
  • Yarım çay bardağından eksik zeytinyağı, nar ekşisi, kuru sumak (ben yine nar ve sumak ekşileri kullandım ki teyzem de özellikle bunları kullanmamı tavsiye etti. Tabi olmayanlar için limon suyu kullanabilir)
Hazırlanması:
  • Patatesleri haşlayın, soyarken benim gibi elinizin yanmasını istemiyorsanız ılımasını bekleyin. Salata kasesine patatesleri küp küp doğrayan. Üzerine soğanı, biberleri maydonuzu ve salatalık turşusunu doğrayın.
  • Küçük bir kasede zeytinyağı, ekşi ve tuzu karıştırıp sosu hazırlayın. Bu sosu ben çok az su katarak biraz açtım.
  • Salatanın üzerine sosu gezdirip tüm malzemeye karıştırın

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...