17 Temmuz 2006 Pazartesi

Haytalya



Kilisli arkadaşlarımdan eskiden bu tatlının bayramlarda kurulan panayırlarda satıldığını öğrendim. İnternetten de bir tarife ulaşabildim, bir de Esin'in verdiği tarif vardı elimde fakat iki tarif de birbirinden biraz farklıydı. Kilisli arkadaşlardan bu tatlının tarifini bilen bulamayınca iki tarifi harmanlayıp ortaya bu tatlıyı çıkardım:

Malzemeler: (2 kişilik)

Muhallebisi için:

  • 1 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
Şerbeti için:
  • 1 su bardağı vişne suyu
  • 2 yemek kaşığı (silme) şeker*
  • bir tutam tarçın
  • Süslemek için Antep fıstığı, fındık, badem v.b. (dilerseniz vişne reçeli)
* Ben vişne reçelini sulandırarak kullandığımdan şeker miktarı yeterli geldi, hazır vişne suyu için şeker miktarını dileğinize göre artırabilirsiniz.

Hazırlanması:
  • Soğut süte nişastayı ekleyip karıştırarak eritin.
  • Düşük ateşte karıştırarak muhallebi kıvamına gelene dek pişirin
  • Kenarlı bir tepsiye muhallebiyi dökün (ben küçük bir kenarlı tabağa döktüm,döktüğüm muhallebinin boyu yaklaşlık 1 cm oldu) ve soğutun
  • Şerbeti için vişne suyunu bir tencereye alıp şekerini ve tarçınını katıp bir taşım kaynatın ve soğutun
  • Buzdolabında soğuyan muhallebiyi küp küp kesip iki kaseye bölüştürün, üzerlerine buzdolabında soğumuş şurubu paylaştırın.
  • Kaselere dilerseniz vişne reçelinin tanelerinden ve fıstık, badem v.b. atarak süsleyin. (Bütün haldeki tuzsuz Antep fıstığının iç kabuğunu soymak için suyun içinde bir iki taşım kaynatıp kolayca soyabilirsiniz)
Not: Kilisliler genelde gülsuyu kullanırmış ama ben vişne suyu kullandım.

(Tarif için teşekkürler Esin)

1 yorum :

Özlem dedi ki...

Bursalıyım eve uzun zamandır yapmadığımız bir tatlıya benziyor bu. Muhallebisini aynı şekilde yaparız, kırmızı renk veren aktarlarda satılan loğusa şerbeti tozunu şekerle bir taşım kaynatıp soğutur, kare kare kestiğimiz parçaları içine atarız.

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...