11 Temmuz 2006 Salı

Nohutlu Bulgur Pilavı


Bugün daha önce yaptığım güzel bir pilav tarifini vereceğim. Bu pilavı tek bir yemek olarak bile hazırlayabilirsiniz. Yanında cacık, salata, turşu veya ayranla çok güzel gidiyor. Pirinç değil de bulgur olduğu için daha sağlıklı. Ben etli yapmadım ama dilerseniz kıymalı da yapabilirsiniz. Bir de benim koyduğum salça ve nohut az geldi, biraz daha artırılırsa daha güzel bir renge ve tada sahip olacağını düşünüyorum. Malzemeler:
  • 5-6 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 orta boy soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 su bardağı bulgur
  • 1+1/2 yemek kaşığı salça (ben 1 yk koydum az geldi)
  • 1,5 su bardağı haşlanmış nohut (Haşlanmış hali 1,5 bardak)-(Ben 1 bardak koydum az geldi)
  • 4 bardak su
  • tuz
  • karabiber
  • pul biber
  • çay kaşığının ucu ile nane
Hazırlanması:
  • Tencereye yağınızı koyup ısınmasını bekledikten sonra yemeklik doğradığınız soğanları atıp hafif pembeleşene kadar kavurun (eğer kıymalı isterseniz kıymayı bu aşamada, soğandan önce atıp kavurmanız gerekiyor)
  • Salçasını ekleyip biraz da onla birlikte kavurun
  • Bulgurunu koyup tahta kaşıkla karıştırarak onu da biraz kavurun.
  • Ezdiğiniz sarımsağı atıp üzerine (dilerseniz) ayrı kapta ısıttığınız suyunu döktükten sonra nohutunu, tuzunu, karabiberi, pul biberini ve nanesini ekleyin. (Ben pilavlarda kaynamış su kullandığımdan bulgur pilavı için geçerli olan 1 e 2 ölçü su tam olarak pişmesine yeterli gelmiyor. Üzerine biraz daha fazladan su koyuyorum. Ama kaynamış su kullanmazsanız 1 e 2 ölçüsüne göre bu pilava 4 bardak su yetecektir.)
  • Kaynamaya başlayınca ağzını kapatıp kısık ateşte pişirin

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...