4 Şubat 2007 Pazar

Patatesli Dilimler


Haftasonu güzel bir kahvaltılık hazırlamak istedim, şöyle içinde patates, yumurta ve sucuğun bulunabileceği bir tarif. Aklıma patates etkinliğindeki patatesli kekler geldi. Bu etkinlikler baya başarılı bir olay bence. Toplu olarak istediğimiz bir tarife ulaşabiliyoruz. Aradığım tarifle ilgili bir kaç tane ufak farklılıkları olan tarifler gördüm. En son Mutfak Güncesindeki tarifi denemeye karar kıldım. Ama tabi onda da bir iki değişiklik yaptım.

Ben fazladan sucuk ekledim, siyah zeytin koymadım, soğanı da daha az koydum.

Bir dahaki sefere patatesini az sucuğunu daha bol tutacağım. Pul biberini de az koymuşum sanırım onu da biraz artırırım.

Ben tarifte 28 cm lik kalıp kullanılmış olmasını dikkate alarak en geniş kalıbımı kullandım. İyiki de onu kullanmışım çünkü ince olması güzel oluyormuş. Özellikle kenar kısımları daha güzeldi.

Hazırlanması kolay güzel bir kahvaltılık, aslında sadece kahvaltılık demek eksik olur, misafirlerinize veya çay yanlarına da güzel giden bir tuzlu tarif.

Tarife buradan ulaşabilirsiniz.


Arşivimde durması açısından tarifi buraya da ekliyorum. Tarif tamamen Mutfak Güncesinden alınmıştır.


Patatesli Dilimler

Malzemeler
(28 cm'lik teflon tepsi kullandım)

  • 2 yumurta
  • 2 ortaboy patates
  • yarım su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1 su bardağından biraz fazla un
  • yarım su bardağı peynir rendesi
  • yarım su bardağı doğranmış yeşil zeytin
  • yarım su bardağı doğranmış siyah zeytin
  • 2 tane ince kıyılmış taze soğan
  • kıyılmış maydanoz
  • tuz, isteğe göre karabiber


Yapılışı

Patatesleri soyup, tavla zarı büyüklüğünde küp küp doğrayın. Yumurtaları bir çay kaşığı kadar tuz ile çırpın. (tuz miktarını kullanacağınız peynir ve zeytinlerin tuzuna göre ayarlayın) Sıvıyağ, yoğurt, un ve kabartma tozu ekleyip biraz daha çırpın. Doğradığınız patatesleri, zeytin, peynir, maydanoz ve soğanı ekleyip, kaşıkla karıştırın. Yağlanmış tepsiye döküp 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Sıcakken servis edin.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...