18 Mayıs 2006 Perşembe

Sarımsaklı Mercimek Çobası


Okuduğum zamanlarda izine geleceğimde genelde otobüse gece biner sabah evde olurdum. Annem sabah kahvaltısını hazırlamış, babam da mercimek çorbası yapmış olurdu. Zaten memleket yemeklerinin özlemi içerisinde geçen gurbetten gelir gelmez böylesine güzel bir tatla karşılanmak beni hep mutlu ederdi. Tabi gidene kadar bibirinden güzel Antep yemeklerinden yapar, giderken de yanıma koli yapar, arkadaşlarıma da gönderirlerdi.

Son zamanlarda genelde soğanlı, patatesli ve havuçlu yapıyordum ben mercimek çorbasını. Geçenlerde annemlere yemeğe gittiğimizde yine sarmısaklı mercimek çorbası yapıyordu babam. "Gel yanıma" dedi, "nasıl yapıyorum bak bakalım". Eşimin isteği üzerine ben de pazartesi günü yaptım. Eşimin yorumu "Baban da içseydi 'benimki gibi olmuş' derdi" oldu.

Malzemeler:
  • 1.5 bardak mercimek
  • 3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı biber+domates salçası
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1-2 çay kaşığı karabiber
  • 2 çay kaşığı sumak ekşisi
  • 1 yemek kaşığı nane
  • pul biber
  • yağ
  • 1-1.5 litre su
Hazırlanması:
  • Mercimeği yıkayıp suyunu koyup pişirin. (Ben düdüklü tencerede kaynadıktan sonra 10 dk kadar pişirdim, böylece mercimekler eziliyor)
  • Suyu eksik gelirse kaynamış su ekleyin, eğer mercimekler ezilmemişse blendırdan geçirin
  • Normal tencerede pişiriyorsanız mercimek pişmeye yakın sarmısağını ezip atın veya benim gibi düdüklü tencerede piştikten sonra sarmısağını atıp az daha kaynatın
  • Mercimeğin içine tuzu ve karabiberi atın
  • Derin bir tavada önce yağda unu biraz kavurun, salçayı ilave edip kavurmaya devam edin.
  • Üzerine arzunuza göre pul biber ilave edip bir iki kaşırtırdıktan sonra üzerine 1-1.5 bardak kadar kaynamış su dökün. nanesini ilave edin ve bir iki taşım kaynadıktan sonra mercimeğin üzerine yavaşça dökün.
  • Çorbanın içine sumak ekşisini koyun. (sumak ekşisi çok ekşi olduğu için kullanacaksanız eğer dikkatli olmalısınız. Ben önce 1 çay kaşığı koyup tadına baktıktan sonra 1 kaşık daha ekledim. Eğer sumak ekşisi yoksa limon tuzu da koyabilirsiniz)

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...