2 Mayıs 2006 Salı

Arabaşı Çorbası


Arabaşı, Konya ve Karaman civarına ait bir çorba(sonradan öğrendim ki aslında Yozgat yöresine aitmiş). Çok acı ve sıcakcık içilmesi en büyük özelliği. Tabi bir de hamuru. Arabaşının yenme şekli şöyle, kaşığı önce bir parça hamur alınıp arkasında çorba kasesine daldırılıp çorbadan da kaşığa biraz alınıyor ve hamuru çiğnenmeden yutularak yeniyor. Bu sadece Konyalılardan öğrendiğim yöntem, yoksa ben sadece birkere tadına baktım hamurun ve birdaha yememeye karar verdim. Ama çorbasını çok beğenerek içiyorum. Konya'da bulunduğum yıllarda arkadaşlarımın anneleri tarafından tanıyıp sevdiğim bu çorbayı denemek ilk kez bu senenin başında kısmet oldu, eşimin daha önce tanımadığı bir çorbaydı ama şimdi çok beğendiği için arada istiyor ben de pratik olan bu çorbayı hamursuz olarak pişiriyorum.


Tarifi Bengisu'nun Mutfağı'ndan almıştım. Biz 2 kişi olduğumuz için tüm tavuk yerine parça tavuk alarak pişiriyorum. Bir de dikkat etmeniz gereken bir nokta, unu ateşte hafif kavurduktan sonra su katmadan önce soğumasını beklemeniz. Eğer sıcakken korsanız un topaklanıyor.


Acı severlere tavsiye olunur..

Arşivim için buraya da ekliyorum tarifi:

Malzemeler:
1 adet tavuk,
1 talı kaşığı kırmızı biber ve domates salçası karışık,
3 tatlı kaşığı un,
1-2 kaşık sıvı yağ,
tuz, limon suyu, bolca acı biber

Yapılışı:
Tavuğu temizleyip tütsüledikden sonra yıkayın, sonra düdüklünüze tavuğunuzu koyun ve üzerini geçecek seviyede su ilave edin ve tuzunu koyun. Ben 20-25 dakika normal ateşte pişiriyorum. Ayrı bir tavanın içinde 3 tatlı kaşığı ununuzu kokusu gidene kadar biraz kavurun ve soğuduktan sonra içine tavuk suyundan ilave ederek ayran kıvamında açın. Çorbayı yapacağınız tencerenize yağı ilave edin ve salçayı biraz kavurun bu aşamada bolca acıbiber ilave edin. Sonrasında üzerine 4-5 su bardağı tavuğun suyundan ilave edin. Kaynamaya başlayınca suyla incelttiğiniz ununuzu azar azar çorbanızın içine ilave edin ve 5-10 dakika kaynatın. Bu arada tuzu az ise tuz ilavesi yapın. Ocaktan indireceğinizde içine limon suyu ekleyin.
Not: Tavuğun etlerinden çorbanın içine bolca didikleyerek koyun.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...