7 Nisan 2009 Salı

Bugünlerde..

Kıştan çıktık malum evin içi iş dolu. Bahar temizliğine başlayanlar oldu mu bilmiyorum ama ben herkesten sonra bitireceğimi bildiğim için haftasonu yavaştan başladım. Mutfak dolaplarına el attım. Tezgah üzerindeki iki dolabı sildim, içindekileri yıkadım. Kullanmadığım şeyleri paketleyip kaldırdım, taşınırken kolaylık olsun (ümit ederim bu sene en geç gelecek sene taşınmayı düşünüyoruz). Ama daha yapılması gereken çok dolap içi var.

Balkonum yok ama bu sene çok sevdiğim rengarenk çiçekler, minik biberler, otlar yetiştirmek için birkaç adım atabildim. Aslında 2 sene önce mutfak camımın önünde duran 2 tane saksıda çiçeklerim vardı ama geçen sene oğlum doğupta ben ilk zamanlarda annemlere taşınınca çiçeklerim soldu.

Ben de 2 hafta önce uzun dikdörtgen balkon saksılarından aldım. 1/3 üne süs biberi tohumu, 1/3 üne tere tohumu diktim. 1/3 ü ise dikilecek naneleri bekliyor. Yuvarlak bir saksıya aldığım lilyum soğanlarını diktim. Uçları beyazdı, şimdi pembe oldu. 4 günde rengi değiştiğine göre hayata bağlanmaya başladı diye düşündüm. İnşallah yazın güzel çiçeklerini de açar.







Yan resimdeki diktiğim süs biberi. Tohumu çıkarıp aralıklı olarak toprağın üzerine serpiştirdim. Üzerine de çok az toprak döktüm. Tere tohumlarını da aynı şekilde yaptım. Naneyi alırsam dalıyla dikeceğim.





Bunlar da lilyum soğanları. Aldığım pakette yazdığına göre gevşek toprağa dikmek gerekmiş. Soğanı toprağa uçları dışarda kalacak şekilde diktim.









Bir tane de hazır gül aldım. İki tane ince dalı var. Annemle babam benim için bir saksıya diktiler. Onu da diğerlerinin yanına camın önüne sıraladım. Üstelik üzerinde bir tane de tomurcuk var bakalım hangi renk açacak? Dün de kayınvalidem bana minicik kabında başında 2 tane çiçeği olan menekşe verdi. Onu daha büyük bir kaba alırsam belki işyerinde arkadaşlık edecek bana. Onların fotoğrafları henüz yok maalesef.


Soğanımı eklemesem olmaz. Fikri Pratik Anne'den aldım. Bakalım tazecik soğanlarım çıkacak mı?












Evelgün akşam tv de bakacak birşey bulamadığımdan kanalları ilerleyip duruyordum, Türkçe kanalları bitirmiş yabancı kanallara geçmişim, RTL televizyonundabir program dikkatimi çekti, izlemeye başladım. Bizim tvlerde evim güzel evim gibi bir program. Ona bakınca bizimkilere kötü bir kopyası bile demek geçmiyor insanın içinden. Ev normal bir ev değil, triblex ama içi harap halde. Hem tamirattan geçirdiler hem de çok güzel dekore ettiler. Üstelik tüm evi. Dekorasyon sitelerini gezmeyi severim ama görsel olarak izlemek insana daha güzel fikirler sunuyor. İnsan çevresini güzelleştirmek için bu tarz şeyleri izlemesi gerek.

8 yorum :

zeynebinsofrası dedi ki...

Naile maaşallah ev iş çocuk derken bunlara fırsat bulabiliyorsun.benimde çok hevesim var.Geçen sene kursağımda kaldı.Özellikle taze nane ve soğan ekmiştim.bu sen senin gibi süs biberi ekmeyi düşünüyorum.Annemin geçen sene yaptığı turşuluk sarı olanlardan.Bende zamanı geldimi diyordum.Demekki gelmiş.İnşallah bu sene hüsrana uğramam.

zeynebinsofrası dedi ki...

Sayfamda bir sürpriz seni bekliyor

Naile dedi ki...

Valla zeynepciğim eğer insan bu tür şeylerle uğraşmasa deşarj olamaz diye düşünüyorum. Yani vaktimizin bir kısmını bize mutluluk verecek severek uğraşacağımız ama mecburi olmadığımız şeylere harcamamız lazım. Aslında anlattıklarım çokta vaktimi almadı, haftasonu yapacağım temizliğin bir kısmından feda ettim. Zira iş-güç hiç bitmiyor. Sende ek bakalım, fotoğrala üstelik, çıktıkça yine paylaşırız tohumlarımızı :)

Rakunt ideas dedi ki...

Ne mutlu maşallah hep yapmak isteyip yapamadığım.Ama bu sene kesin yapacağım bende .Öncelikle şu soğan olayı çok hoşuma gitti.tşkler.

sevgiler.

Unknown dedi ki...

merhaba Nailecim..Senin bloguna birkaç ay evvel yuvarlama tariflerine bakarken rastladım..çünkü bizim gibi yapan ilk seni gördüm bir Gaziantep gelini olarak..kayınvalidemden öğrendiğim gibi...mesela yuvarlama diye abuk sabuk tarifler çıkıyordu karşıma..bu yüzden senin siten dikkatimi çekti..her tarifin kayınvalidemlerinkilerle aynı..neyse bundan sonra da takip etmeye devam edicem..çünkü kayınvalidemin bize hiç yapmadığı yemeklerin(o kadar yemek var ki antepte:))tarifini senden alıp yapıp ona sununca yaşadığı şaşkınığı görmek çok hoşuma gidiyor:)sen nereden biliyorsun diyor ve senin blogunu söylüyorum..şimdi ben de bir blog kurdum ve seni izlemeye devam edicem..Sevgiler...

Naile dedi ki...

Tuğba geç inşallah sen deyapabilirsin ozaman bu sene. Geç kalmadan bugünlerde hemen bir markete uğra bence oralarda satılıyor bu tür soğanlar.

Şebnem, çok mutlu oldum yorumuna. Çok teşekkür ederim.

berrin dedi ki...

ben çiçek dikme sezonunu hala açamadım
darısı bana

Naile dedi ki...

Berrin sabahları tohumlardan çıkan filizleri görmek inanılmaz mutluluk veriyor insana, mesela bu sabah biraz daha büyümüş terelerimle biber tohumundan çıkan ilk filizi görüp yüzümde bir mutlulukla geldim işyerine..

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...