6 Kasım 2006 Pazartesi

Tarçın (Lohusa Çayı)


Tarçının toz hali genelde kurabiye, kek gibi tatlara çok güzel aroma veren bir baharat. Toz haline getirilmemiş çubuk tarçın ise suda kaynatılarak içilebiliyor. Genelde yeni doğum yapmış bayanlara ziyarete gidenlere ikram edilen tarçın aynı zamanda şifalı bitliler arasında da adı geçiyor. Ruhi sıkıntıları kesmesi, hazmı kolaylaştırması, vücudun direncini artırması bunlardan birkaçı.

Bir süre önce bir yorumda tarçının nasıl yapıldığına dair soru sorulmuş, denemeden tam bir tarif yazmak istememiştim. Ondan kısa bir süre sonra tarçın aldım ve bir kere deneme fırsatım oldu. Onda da tam olarak istediğim şekilde yapamamıştım. Daha sonra teyzemin gelininin bebeğine ziyarete gittiğimde tarçını büyük tencerede şekerle birlikte kaynatıp dem hazırladıklarını, daha sonra buzdolabında sakladıkları bu yoğun tarçınlı suyu kullanacakları kadarını cezvede ısıtıp üzerine kaynar su doldurarak misafire ikram ettiklerini gördüm. Her gelen misafire ayrıca tarçın kaynatmak zor olacağından bu şekilde önceden hazırlayıp pratik bir şekilde ikram edilebiliyor. Bardaklara da dövülmüş fıstık serpmeleri bana göre ayrı bir güzel tat vermişti. Bu tariften yola çıkarak dün bir deneme daha yaptım. Sonuçta şeker miktarını biraz fazla kaçırmışım ama tarifte normal yetecek kadarını vereceğim. Tabi daha sonra deneme ile kendi şeker miktarınızı oluşturabilirsiniz.


Tarçın


Malzemeler:

  • Toplam uzunluğu yaklaşık 60 cm olan çubuk tarçın
  • 1,5 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 bardak su
Hazırlanması:
Derin bir tavaya tarçınları koyup üzerine şekerini ve suyunu ilave edip ocağa aldım. Kaynamaya başlayınca altını kısıp 20-25 dk kadar kaynatmaya devam ettim.Bu süre sonunda yoğun bir rengi ve tadı oldu. Altını kapatıp soğuttuktan sonra cam bir kavanozda buzdolabında saklayabilirsiniz. Bu miktara göre benim bir kupa tarçın demim oldu. Ayrıca kaynamanın sonlarına doğru karanfil atılarakta değişik bir tat elde edilebilir (ben denemedim). Sonra bu demden içeceğiniz bardağın yarısına veya 1/3 ne koyup (eğer dem soğuksa kullanacağınız miktarı cezvede ısıtın) üzerini kaynar su ile tamamlayarak afiyetle içebilirsiniz. Bu şekilde ayrıca bardağa şeker koymanıza gerek kalmıyor. Üzerine çekilmiş fıstık ekebilirsiniz, güzel bir tat veriyor.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...