13 Haziran 2006 Salı

Misafir hazırlıkları için faydalı notlar

İlk kez bu haftasonu annelerimden yardım almadan misafir konuk ettim.
Misafir sayısı az olmakla birlikte ben bazı şeylerde tecrübesiz olduğumdan aksaklıklar oldu.
Hep ikramların bir kısmının hazırlanmasında yardım alıyordum ben de geri kalanını
halledip evimi temizliyordum. Bu sefer herşeyi ben yapacaktım ve arkadaşlarımın rejimde
olduğu düşüncesi ile az çeşit ama çok sevdikleri şeyleri yapmaya karar verdim.
Yaş pastayı geceden hazırlamaya başladım, sabah kalkıp temizliğimi yapıp kısır ile
kurabiye veya poaça hazırlayacaktım. Geceden yapmaya çalıştığım pastada daha önce de
başarılı olamadığım borcamı deneyince sonuç kötü oldu. Sabah kalktığımda yine de hepsini
yetiştiririm sanıyordum ama olmadı, temizlik olarak sadece ortalığı toparlayabildim.
Yaş pasta ve kısırın yanına da hazır birşeyler aldırdım. Bu bir davet bile bana pek çok
şey öğretti. Belki çoğunuzun bildiği şeylerdir ama ben yine okuyacak kişilere ufakta olsa
yol gösterir diyerek bu tecrübeleri maddelere döktüm.

Misafir hazırlıklarında dikkat edilmesi gereken noktalar:

1. Temizliğinizi en geç bir gece önceden tamamlayın, ikramların hazırlığını temizlikten
sonraya bırakın.Çünkü ikramlarda herhangi bir terslik çıktığında temizlik yapmaya
zamanınız kalmayabilir
2. İkramlarda ne yapmak istediğinize karar vermek yapmaktan daha zordur.
En en geç iki gün öncesinden karar verip gerekli ihtiyaçları tedarik edin
3. Eğer daha önce denemediğiniz ve nasıl olacağı hakkında bir yorumda bulunamadığınız
bir tarif varsa veya daha önce başarılı olamadığınız herhangi bir şey varsa davet için
onu yapmayın
4. Ufak tefek şeyler kolay gibi görünebilir ama zaman darlığı içerisinde sizi koşturup
telaşlanmanızı sağlar, buyüzden olabildiğince önce onları hazırlayın. (Şekerliklere
şeker koymak, kullanılacak tabaklar kirli ise yıkamak v.b.)

5. Eğer yapmayı düşündüğünüz birşey varsa misafirler geldiği esnada aklınızdan çıkabilir.
Yapacağınız şeyi hatırlatıcı nesneleri görebileceğiniz yerlere koyun. (Fotoğraf albümünüzü
göstermek istiyorsanız önceden çıkarmak, çaydan önce kahve yapmak istiyorsanız
kahveyi ortaya çıkarmak v.b.)

6. Gelen misafirler rejimde veya tüm ikramları tüketemeyecek sayıdalarsa evdekilerin de
sevdiği ikramlar hazırlamaya özen gösterin (mesela benim eşim çikolatalı tarifleri sevmez,
eğer çikolatalı birşeyler yaparsam
tüketim konusunda işyerimdeki arkadaşlardan yardım
alıyorum)

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...