24 Ocak 2007 Çarşamba

Elmalı Tepeler


Bu haftaya başlarken yeni şeyler de yapamıyorum blogda yayımlayabilecek diye düşünüyordum. Buna karşın zaman ve mecalim de olmadığından bir süre de böyle dursun bakalım diyordum. Ama dün işyeri arkadaşlarımızdan ikisinin doğumgününü kutlamak için evde pasta yapıp getiren sevimli arkadaşım Arzu'nun pastası okadar hoşuma gitti ki son 3 parçayı hemen bir tabağa alıp pencerenin önüne koştum. Makinam yanımda değildi ama arkadaşın makinası ile hemen çekmeye koyuldum. Bu sırada diğer arkadaşlar benim bu halimi bildiklerinden çok yadırgamadılar ama takılmayı da ihmal etmediler. Biz de artık işi espriyi döktük: "biz yemeği yemeden önce fotoğraflarız" diyip geçiyoruz (eşimle birlikte). Çünkü yemeklerin fotoğrafını çekmek insanlara tuhaf geliyor. Bu tarifte aslında çikolatalı puding kullanılıyor ve üzerine de hindistan cevizi serpiliyormuş. Böylece sanki dağların üzerine kar yağmış gibi bir görüntüsü oluşuyormuş. Ama doğumgünü çocuklarından :) birinin çikolata ile arası olmadığından puding olarak muzlu puding, süsleme olarakta Antep fıstığı kullanmış. Bu haliyle de çok beğendim (hatta ben 2 parça yedim) ama çikolatalısından denemeyi isterim. Bu arada ismi ben uydurdum, asıl ismi nedir bilmiyorum. Elmalı Tepeler Malzemeler
  • 2 adet elma (elmalar ekşi olmamalı)
  • 2 pakete yakın petibör bisküvi
  • 1/2 su bardağı iri çekilmiş ceviz içi
  • 1 paket puding (muzlu veya çikolatalı)
  • Puding için 1 bardak süt+1 bardak su
  • Süslemek için hindistan cevizi veya fıstık
Hazırlanması:
  • Elmaları soyup rendeleyin (blendırdan geçirmeyin). İçine bisküvileri kırın, cevizi ekleyin ve hepsini elinizle karıştırın. (Bisküvi miktarını tam yazmadım, yumuşaklığına göre bisküvi miktarını ayarlarsınız)
  • Hazırladığınız karışımı kenarlı bir borcam tepsiye toplar yapıp ara ara dizin.
  • Pudinginizi 1 bardak su+1 bardak sütle hazırlayın (Su konmasının sebebi pudingin daha katı olmasını sağlamasıymış. Eğer daha fazla ölçü yapacaksanız 1 bardak süt gerisini su kullanılmasını söyledi arkadaşım)
  • Hazırlanan puding biraz bekleyip koyulaşması gerekiyor. Koyulaştıktan sonra (ılıması yeterli sanırım) borcama dizdiğiniz bisküvi toplarının üzerine pudingi dökün. Üzerini istediğiniz şekilde süsleyip servis yapana kadar buzdolabında saklayın.
Çok güzel ve pratik bir pasta olmuştu. Ellerine sağlık arkadaşım.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...