5 Ocak 2007 Cuma

Krepli Börek


Yeni yıla giriyoruz derken ilk haftasonu geldi bile. Bazen hayat o kadar koşturmalar içinde geçiyor ki arada, zamanı yakalamak adına, yapılan mutluluk verici şeyler de olmasa bir şey anlayamadan yaşayıp gideceğiz sanırım.

Yukardaki tarifi Hatice’nin krep bohçalarından esinlenerek yaptım. Bir bayram sabahı kahvatılık hazırladığım için tarife bakma imkanım olmadı. Ben de bildiğim krep hamuru ile patatesli bir iç hazırlayarak değişik bir kahvaltılık ortaya çıkardım. Değişik kahvaltılıklar arayanlara çeşitli iç harçları ile birlikte denmeleri önerilir: mesela sucuklu, sosisli, patates+peynirli v.b.

Krepli Sarma Börek


Malzemeler (3 adet)

Krep için
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı (silme) şeker
  • Çay kaşığının ucu ile tuz
  • Tereyağı veya sıvı yağ
İçi için

  • 2 küçük patates (bize içi biraz fazla geldi, isterseniz siz de 1 adet çok küçük olmayan patates kullanabilir veya patatese ek olarak peynir kullanabilirsiniz)
  • Tuz, karabiber, pulbiber
  • Üzeri için kaşar peyniri ve dilerseniz tereyağı
Hazırlanması:

  • Patatesleri soyup yıkayın ve halka halka doğrayıp haşlayın. Haşlanmış patateslerin suyunu süzüp bir çatal veya bardak ile ezin, içine 1-2 çay kaşığı tereyağı ekleyip patatesin sıcağı ile tereyağının erimesini sağlayarak karıştırın (dilerseniz bu aşamada kaşar peyniri rendesi de koyabilirsiniz). Tuzunu, karabiber ve pulbiberini de ekleyerek iç harcı karıştırın.
  • Krep hamuru için bir kaseye yumurtayı kırıp çatalla çırpın, üzerine süt, tuz ve şekerini de ekleyip çırpmaya devam edin. Daha sonra un ve kabartma tozunu da ekleyerek pürüz kalmayacak şekilde çırpıp kek hamurundan daha akışkan bir hamur elde edin.
  • Teflon bir tavaya sıvıyağ veya 1 çay kaşığı tereyağı koyup eritin. Tüm tavaya bu yağı gezdirdikten sonra bir kepçe krep hamurunu tavaya dökün. Tavayı eğerek hamurun tavaya yayılmasını sağlayın. Krepin bir tarafı pembeleşip piştikten sonra tahta bir spatula ile krepi ters çevirin (ben bu aşamada diğer yüz için de tavaya yağ koydum)
  • Pişen krepi bir servis tabağına alın yarısına iç harçtan yayıp sarma gibi sarın ( kenarlarını katlamadan). Ucu alta gelecek şekilde yerleştirin ve tüm krepleri bu şekilde hazırlayın
  • Böreklerin üzerine dileseniz küçük tereyağı parçaları ve kaşar rendesi döküp mikro dalga fırın veya normal fırında kaşarlar eriyene kadar tutup sıcakken servis yapın.

Ek: Bu börek için yeni bir iç denedim ve onu daha çok sevdik. Şimdi hep o şekilde yapıyorum. Bunun için patatesi çiğ olarak rendeleyip biraz sıvıyağda teflon tavada kavurarak pişiriyorum ve altını kapatıp içine rende kaşar ve pulbiber ekliyorum. Bu harcı hem krep içi olarak hem de hazır yufkadan gözleme yapmak için kullanıyorum çok lezzetli oluyor.

Hiç yorum yok :

Bunlar da ilginizi çekebilir:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...